Siłownik śrubowy typ DSH INKOMA
CHARAKTERYSTYKA:
Klasyczne systemy siłowników śrubowych składają się z jednego lub kilku siłowników, które z reguły napędzane są jednym silnikiem i połączone za pomocą wałów napędowych lub sprzęgieł, co skutkuje znacznymi stratami (znacznym spadkiem sprawności układu). Tradycyjne systemy siłowników śrubowych z przekładnią ślimakową lub stożkową przy pewnych zastosowaniach gdzie występuje wysoka częstotliwość taktowania w połączeniu z długim czasem włączania pracują w granicznych warunkach lub wręcz nie mogą być zastosowane. Są to dwa z wielu powodów, dla których opracowano nowy typ siłownika śrubowego z bezpośrednim napędem.
Siłowniki DSH pracują bez dodatkowej przekładni. Śruba pociągowa toczna jest zintegrowana bezpośrednio z silnikiem, w związku z czym jest napędzana bezpośrednio i bezluzowo, dzięki czemu nie występują straty. Odpowiednie ułożyskowanie śruby przejmuje siły poosiowe. Kompaktowy system napędowy charakteryzuje się wysoką sztywnością, dzięki czemu może być stosowany do wysoko dynamicznych zastosowań. Prędkość ponoszenia może osiągać do 32 m/min przy czym dokładność pozycjonowania i powtarzalności mierzona jest w mikrometrach. Współpracujące siłowniki nie muszą być umieszczone w jednej płaszczyźnie, mimo to pracują dokładnie synchronicznie.
Siłowniki DSH osiągają bardzo wysoką sprawność. Przy załączonym prądzie silnik gwarantuje utrzymanie pozycji i hamowanie śruby pociągowej tocznej. Dodatkowy hamulec może poprawić bilans energetyczny lub być zaproponowany ze względów bezpieczeństwa.