Wynik wyszukiwania:

Siłowniki śrubowe

Siłownik śrubowy typ SGT – system Albert

Pobierz PDF

CHARAKTERYSTYKA:

Siłowniki śrubowe ALBERT typ SGT są konstrukcjami łączącymi przekładnię ślimakową i śrubową. Przeznaczone są dla szerokiej gamy maszyn i urządzeń, w których wykonują m.in. funkcje nastawne, regulacyjne, przesuwne, napędowe. Modułowa budowa, podział na 11 rozmiarów oraz rozwiązania konstrukcyjne w wersjach z nieruchomą i ruchomą nakrętką pozwalają na optymalne dopasowanie urządzenia do wymagań klienta. Typoszereg SGT jest przeznaczony dla obciążeń z zakresu od 5 do 1000 kN, długość śruby do 10 m, prędkość podnoszenia do 0,05 m/s (na zapytanie dostępne wykonania dla większych obciążeń i większych prędkości podnoszenia).

Przemyślana kombinacja standardowych elementów o dobrej wymienności umożliwia prosty montaż, jak również pracę przekładni w różnych położeniach przy minimalnym zapotrzebowaniu na przestrzeń zabudowy.

Przekładnie śrubowe ALBERT typ SGT mogą być dostarczane z napędem elektrycznym, pneumatycznym, hydraulicznym lub ręcznym. Nawet przy nierównomiernych obciążeniach gwarantowana jest dokładna synchronizacja pracy większej ilości elementów. W stanie spoczynku śruba z samohamownym gwintem trapezowym lub użycie silnika hamującego powoduje, że położenie zostaje niezmienione.

Różnorodne wyposażenie dodatkowe, które posiadamy w naszej ofercie pozwala na optymalne dopasowanie się po potrzeb klienta.

Siłownik śrubowy typ HSG (sześcienny) INKOMA

Pobierz PDF

CHARAKTERYSTYKA:

Wysokowydajne siłowniki śrubowe INCOMA typ HSG są konstrukcjami łączącymi przekładnię ślimakową i śrubową. Są one trwałymi, wysokiej jakości i - w normalnych warunkach pracy – bezobsługowymi urządzeniami, służącymi do precyzyjnego podnoszenia, opuszczania i wychylania. Obrobiony ze wszystkich stron korpus standardowo wykonywany jest z wysokogatunkowego żeliwa szarego i aluminium.

Możliwa jest praca silnika i przekładni w różnych położeniach. Siły ściskające, rozciągające i poprzeczne są przejmowane również w bardzo ciężkich warunkach pracy. Uzębienie ślimacznicy przekładni jest wykonane jako uzębienie specjalne i wyróżnia się szczególnie małymi naciskami na powierzchnię nośną zęba (naciskami Hertza). Specjalne wały ślimakowe wykonywane są ze stali ulepszanej, szlifowane i azotowane.

W standardzie przełożenia przekładni są dopasowywane do wzniosu śruby. Śruby o trapezowych jednozwojowych walcowanych gwintach są w zasadzie samohamowne.

Siłowniki śrubowe mogą być również konfigurowane z różnymi śrubami pociągowymi tocznymi (KGS). Dzięki temu osiąga się wyższe prędkości podnoszenia niż w przypadku gwintów trapezowych. Ponieważ jednak śruby pociągowe toczne nie są samohamowne, należy zaplanować zastosowanie napędu z hamulcem.

Dzięki wysokiej sprawności śrub tocznych następuje znaczne obniżenie mocy silnika napędowego i wydłużanie czasu załączania (pracy) przekładni, ponieważ nagrzewa się ona znacznie słabiej.

Siłownik śrubowy typ KSH INKOMA z przekładnią stożkową

Pobierz PDF

CHARAKTERYSTYKA:

Siłowniki śrubowe typ KSH są konstrukcjami łączącymi przekładnię stożkową i śrubową. Są one dostępne w trzech rozmiarach, a każdy z rozmiarów z przełożeniem 2:1 lub 3:1. Obrobiony ze wszystkich stron korpus standardowo wykonywany jest z GG-25.

Siłowniki KSH różnią się od typu HSG zastosowaniem przekładni wykonanej z kół zębatych stożkowych. Posiadają one uzębienie o zębach ewolwentowo – łukowych i są parami docierane. Wykonane są ze stali stopowej i dyfuzyjnie utwardzane. Solidne ułożyskowanie wału napędowego i osi śruby łożyskami tocznymi zapewniają długą żywotność siłownika.

Siłowniki KSH umożliwiają podnoszenie z prędkością do 30 m/min w przypadku zastosowania śruby pociągowej tocznej lub 13,5 m/min dla śruby z gwintem trapezowym. Maksymalne obciążenie osiąga 90 kN. Dzięki wysokiej sprawności zespołu kół zębatych stożkowych uzyskuje się bardzo wysoką sprawność urządzenia tzn. dla siłownika ze śrubą pociągową toczną ca 75% a ze śrubą z gwintem trapezowym – ca 40%.

Dla różnych zastosowań posiadamy bogate wyposażenie uzupełniające. Wykonywanie elementów siłownika przez INKOMĘ zapewnia ich wysoką jakość.

Siłownik śrubowy typ HSGK

Pobierz PDF

CHARAKTERYSTYKA:

Siłowniki śrubowe HSGK są konstrukcjami łączącymi przekładnię ślimakową i śrubową. Ta konstrukcja z wypełnieniem olejowym i żebrami chłodzącymi w idealny sposób uzupełnia nasz program dostawy. Zapewniają one niezawodną pracę także w ciężkich warunkach. Charakteryzują się one szczególnie solidną budową. Staranny dobór materiałów i bardzo wysoka jakość obróbki są podstawowymi zaletami tej konstrukcji. Do optymalnego odprowadzania ciepła służą wyraźnie zwiększone powierzchnie z żebrami chłodzącymi.

Śruba, do wyboru: z gwintem trapezowym lub śruba pociągowa toczna, jest napędzana przez wał ślimakowy o utwardzanym i szlifowanym uzębieniu o optymalnej geometrii. Łożyska igiełkowe zamiast ślizgowych umożliwiają przejmowanie sił promieniowych od śruby. Z powyższego wynika znaczące wydłużenie czasu załączania siłownika. Wejściowa prędkość obrotowa może osiągać wartość do 3000 obr/min. a dopuszczalne dynamiczne obciążenie na ściskanie lub rozciąganie wynosi w zależności od wielkości siłownika do 1000 kN.

Korpus siłownika wykonany jest z wysokogatunkowego żeliwa. Powierzchnie mocujące są obrobione dodatkowo.

Dla różnych zastosowań posiadamy bogate wyposażenie uzupełniające. Wykonywanie elementów siłownika przez INKOMĘ zapewnia ich wysoką jakość.

Siłownik śrubowy typ DSH INKOMA

Pobierz PDF

CHARAKTERYSTYKA:

Klasyczne systemy siłowników śrubowych składają się z jednego lub kilku siłowników, które z reguły napędzane są jednym silnikiem i połączone za pomocą wałów napędowych lub sprzęgieł, co skutkuje znacznymi stratami (znacznym spadkiem sprawności układu). Tradycyjne systemy siłowników śrubowych z przekładnią ślimakową lub stożkową przy pewnych zastosowaniach gdzie występuje wysoka częstotliwość taktowania w połączeniu z długim czasem włączania pracują w granicznych warunkach lub wręcz nie mogą być zastosowane. Są to dwa z wielu powodów, dla których opracowano nowy typ siłownika śrubowego z bezpośrednim napędem.

Siłowniki DSH pracują bez dodatkowej przekładni. Śruba pociągowa toczna jest zintegrowana bezpośrednio z silnikiem, w związku z czym jest napędzana bezpośrednio i bezluzowo, dzięki czemu nie występują straty. Odpowiednie ułożyskowanie śruby przejmuje siły poosiowe. Kompaktowy system napędowy charakteryzuje się wysoką sztywnością, dzięki czemu może być stosowany do wysoko dynamicznych zastosowań. Prędkość ponoszenia może osiągać do 32 m/min przy czym dokładność pozycjonowania i powtarzalności mierzona jest w mikrometrach. Współpracujące siłowniki nie muszą być umieszczone w jednej płaszczyźnie, mimo to pracują dokładnie synchronicznie.

Siłowniki DSH osiągają bardzo wysoką sprawność. Przy załączonym prądzie silnik gwarantuje utrzymanie pozycji i hamowanie śruby pociągowej tocznej. Dodatkowy hamulec może poprawić bilans energetyczny lub być zaproponowany ze względów bezpieczeństwa.

Przekładnie do układów siłowników INKOMA

Pobierz PDF

CHARAKTERYSTYKA:

Przekładnia stożkowa INKOMA typ KL jest wyposażona w koła zębate stożkowe o zębach ewolwentowo-łukowych, co zapewnia jej bardzo dobrą sprawność i umożliwia przenoszenie bardzo dużych momentów obrotowych. Charakteryzuje się cichobieżną pracą bez drgań a symetryczna budowa umożliwia jej montaż nawet w przypadku niewielkiej przestrzeni zabudowy.

Godna uwagi jest innowacyjna opatentowana metoda, która w prosty sposób umożliwia ustawianie i regulację luzu bez konieczności demontażu przekładni. W normalnych warunkach pracy przekładnia INKOMA Typ KL nie wymaga dodatkowego smarowania, jedynie przy dużych prędkościach obrotowych i długich czasach pracy przewidziane jest okresowe smarowanie i odpowietrzanie.


 

Przekładnie kątowe INKOMA typ KG są przekładniami stożkowymi, rozmiarowo pasującymi do poszczególnych siłowników INKOMA typ HSG (równe wysokości osi, średnica wałka napędowego siłownika HSG pasuje do średnicy wału drążonego przekładki KG). Są one stosowane najczęściej wówczas, gdy np. wał silnika i wał ślimakowy siłownika są pod kątem 90 stopni. Przekładnie te są od strony napędu wyposażone w przelotowy wał drążony pasujący do poszczególnych siłowników. Zastosowanie dodatkowego wału przekształca je w zwykłe przekładnie kątowe. Dodatkowe nagwintowane otwory przyłączeniowe znacznie rozszerzają możliwości stosowania tych przekładni.